Tekstgrootte
De school heeft twee locaties; De Singel en de Vest.
Leerjaar |
Aantal groepen | Locatie |
Groep 1/2 |
7 | Singel |
Groep 3 |
3 | Singel |
Groep 4 |
3 | Singel |
Groep 5 |
3 | Vest |
Groep 6 |
3 | Vest |
Groep 7 |
3 | Vest |
Groep 8 |
3 | Vest |
Totaal: |
25 |
Het aantal leerlingen per groep kan variëren. Wij streven een gemiddelde groepsgrootte na van maximaal 28 leerlingen.
Ons onderwijs is op maat met behulp van groepsplannen: elke leerkracht deelt zijn groep voor de verschillende vakgebieden in op drie niveaus, en bepaalt voor alle drie de groepen het juiste onderwijsaanbod. Verrijkt en verkort voor leerlingen die meer aankunnen, en met intensieve begeleiding voor kinderen die dat nodig hebben.
Het basisaanbod wordt afgestemd op het gemiddelde niveau van de groep. Extra onderwijstijd wordt gerealiseerd aan de instructietafel: de leerkracht biedt hier volgens planning en groepsplan kinderen met extra onderwijsbehoeften extra instructie aan. In de weekplanning plant de leerkracht deze momenten bewust in.
Een belangrijke voorwaarde om onderwijs op maat te kunnen realiseren is dat kinderen zelfstandig kunnen werken. Al in de kleuterbouw wordt begonnen met omgaan met uitgestelde aandacht en het werken met een weektaak. Dit wordt in de leerjaren daarna steeds verder uitgebouwd.
We bieden de kinderen onderwijs op grond van hun onderwijsbehoeften, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen van het kind. We verzamelen daartoe informatie rondom leerlingen (observaties, toetsresultaten, informatie van thuis, evt. informatie van externen etc. ) en gaan vooral uit van de mogelijkheden van het kind: wat heeft het kind nodig om bepaalde doelen te bereiken en welke aanpak heeft een positief effect (handelingsgericht).
We volgen de ontwikkeling van onze leerlingen aan de hand van methode toetsen, observaties en het IEP leerling volgsysteem. Wanneer een leerling uitvalt op een methode gebonden toets, biedt de leerkracht hulp op maat aan vanuit het groepsplan.
Voor de leerling wordt een individueel handelingsplan (IHP) opgesteld, wanneer de onderwijsbehoeften van de leerling zo specifiek zijn dat deze niet of niet volledig binnen het groepsdocument gerealiseerd kunnen worden.